Röntgen.

Haha.. Nej Amanda, det blev inte svart. Svart är så himla svårt att färga bort. Jag vet ju att jag snart kommer vilja vara rödhårig igen ;p Det blev brund, inte som vi hade tänkt oss, syns knappt att jag har färgat de. Det är lite brunare men det lyser igenom rött. Så jag ska snart färga det igen! :)

Idag så var jag till skolan, vände och åkte till sjukhuset. Där fick jag sitta och vänta i över en timme på att få komma in på röntgen. Men jag visste om det. Skulle röntga mig kl. 10.30 men skulle va där 9.30 för att dricka vatten. Jag var redan när jag kom till sjukhuset och efter 1 liter vatten till kan ni ju tänka er hur de kändes. Jag trodde att jag skulle spricka!! När jag sedan kom in på rummet fick jag lägga mig på britsen och hon satte in en nål i min arm. Skulle tydligen få kontrast insprutat och de fick jag. Först spruta hon in koksaltlösning så hela armen blev kall. Sen prova dom att ta några bilder, kom ut igen, spruta in första dosen kontrast och sedan skulle jag ligga i ca 10 minuter. Efter 10 minuter kom hon in till mig igen och gav mig andra dosen kontrast och då var de nära att jag skulle kissa på mig. Var så sjukt jäkla kissnödig och de gjorde nästan ont. När röntgen äntligen började så var den klar på kanske 2 minuter. Haha.. Väldigt roligt med så lång förberedelse.

Har nog aldrig känt sådan lättnad när jag fick kissa igen!!

Nu blir de gymmet!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0