Salmonella

Wiihoo. Jag har fått salmonella. Jippi!! Fan va drygt. Men nu har jag iallafall fått veta varför jag har ont i magen. I morse när jag gick till vårdcentralen ringde dom från sjukhuset och berätta att jag fått det. Blev ombedd att ringa ett nr, men dom kunde inte hjälpa så i över en timme satt jag i telefon och blev bara omkring skickad. Tillslut besluta jag att jag skulle till akuten och tog första bästa buss.
På akuten kunde dom inte göra nått, förövrigt så kände dom igen mig igen.. Kanske måste sluta fara dit nu. Haha.. Så jag fick gå till infektion där jag äntligen fick veta vad de var för fel. Jag har salmonella och det är därför magen gör så ont. Fick även tabletter mot det. Dom sa även att man inte har ont i blindtarmen mer än 2-3 dagar. Och hade dom sagt de på en gång hade de inte blivit så tjaffsigt! Ibland tror dom att man är tankeläsare.

Så nu är jag hemma och behöver förhoppningsvis inte åka in nå mer. Just de, jag prata me läkarn jag hade här i Holmsund, som kände igen mig direkt på rösten, han blev riktigt arg för att jag bara blev omkring skickad. Fick jag ingen hjälp skulle jag ringa han så skulle han ringa upp dom. Vissa är bara för bra!! :)

Daniel håller på med middagen. Jag får ju inte göra mat åt andra så dom blir smittade. Ganska skönt!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0