Vuxen på riktigt.

Nu är jag faktiskt vuxen på riktigt. För idag..

TOG JAG KÖRKORTET!!!!!

Hade teoriprov kl. 8.30. Jävligt nervös men jag klarade det. Otroligt skönt. Trodde inte att jag skulle göra det men fasen vad underbart det var. 14.30 var det dags för uppvärmning inför uppkörningen med Patrik. Gick ganska bra. Men det är speciellt att köra disel. Uppkörningen startade 15,30 och den började med en säkerhetskontroll. Behövde bara göra belysningen och det gick bra! Sen var det bara att köra. Fick köra mot Sjukhuset, vika av mot Maxi och parkera där på valfri plats. Gick rätt okej! Sen bar det av över Kolbäcksbron och mot Flyget. Men istället för att köra till flyget svängde jag av mot Teg. På Teg fick jag köra lite blan villakvarteren och sedan backa runt ett gatuhörn. Gick inte så bra och han såg på mina miner så jag fick göra om den och då gick det ganska bra. Efter det så fick jag köra tillbaka till Vägverket och där fick jag min dom.
"Jag ska se om jag kan ge dig en försenad present.  Jag kryssar i den här gröna rutan och det betyder att du är godkänd!"


Ungefär såhär glad var jag!


Ville bara skrika av lycka att jag faktiskt klarat körkortet! Gud vilken lättnad!
Så ikväll har jag varit ute och kör ENSAM. Först runt i Obbola och ikväll åkte jag till Håknäs och hämtade Daniel.

Nu måste jag packa. För imorrn vid 08.00 bär det av mot Uppsala och förmodligen med mig bakom ratten.
Ta det lugnt på vägarna och ha en skön vecka.
För jag kommer nog inte blogga nått.

Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: seger

haha va de inte den tröjan vi stog å gjorde i solna?:P

2009-07-14 @ 07:50:07
Postat av: Caroline

Grattis till körkortet :)

2009-07-15 @ 12:00:53
URL: http://calliin.blogg.se/
Postat av: Nina Be

Grattis till körkortet Gabbe! Jag vet själv vilken lycka det var att klara det :) Grymt!

2009-07-15 @ 15:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0