Halkbana.



Dagen har gått fort igen, som vanligt. Vakna i natt av allt åskande som skedde utanför fönstret. Vet inte om det blixtra men gud vad det levde om. Tror inte att Daniel vakna av det.
Sen ringde klockan 05.51 så då var det bara att kliva upp för  idag fick jag inte vara sen! Halkbanan och tiden jag skulle vara på körskolan vad 06.45. Jag hann och var till och med först dit.
På vägen till halkbanan skulle vi träna på omkörning så vi, 7 elever och 2 lärare trängde ihop oss i 2 bilar. Jag fick börja köra ena och det kändes relativt bra. (Det är som sagt inte så svårt att köra om en bil som kör typ 70 påen 90 väg.) På halkbanan gick det rätt bra. Så underbart att få sitta i en bil, bakom ratten själv och köra. Gud vad jag längtar! Det började lugnt, var inte så himla svårt och gick ganska bra för den röda bilen nr. 2. (som självklart var jag..haha) Men sen när vi bytte bana.. Jag vet inte vad som slog fel?! Jag klarade det strålande på första försöket i 65km/h.

 
Tror jag var den ända i min grupp som gjorde det och sen gick det bara utför. Jag klarade inget! I och för sig så kopplade vi bort ABS systemet men jag klarade inte ens uppgiften i 30km/h. Vet inte alls vad som slog fel. Och irriterad nanting blev jag. Satt och skrek i bilen. Haha..
Jag har till och med voltat med en bil idag. Ganska coolt ;)
Men nu är det i allafall gjort och jag klarade det så nu är det verkligen bara att invänta rätt datum. Lill uppkörningen nästa vecka iaf!!

Efter halkbanan kom jag hem och åt middag och for senare och träna. På schemat stod det 15x400m. Och jag tycker att det är den absolut jobbigaste. Men jag klarade mig igenom den och det är så otroligt skönt att ha gjort det. Jag klarade det och jag är så fruktansvärt stolt! Så nu ska jag gå och lägga mig. Haha..


9 dagar..


Sov Gott.
Snart semester!

Kommentarer
Postat av: Klara

Voltade? Det ska man väl inte göra när man kör bil... :)

2009-07-02 @ 09:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0